AKTUALNOŚCI
informacje z życia Seminarium
podczas procesji ministrantów z poznańskiej fary do katedry

17 czerwca 2017 | Poznań

W tym roku w Poznaniu po raz siódmy odbyła się Ogólnopolska Pielgrzymka Ministrantów i Lektorów. Takiej okazji nie mogliśmy przepuścić i wraz z ministrantami z naszego klasztoru wybraliśmy się w sobotę 17 czerwca do stolicy wielkopolski, aby spotkać się z młodymi ludźmi z całej Polski, którzy tak jak my służą Bogu przy ołtarzu.

W planie pielgrzymki było nawiedzenie trzech kościołów, każda grupa miała przydzielone inne kościoły. Nam przypadła Bazylika św. Józefa, która należy do zakonu Karmelitów Bosych. Dowiedzieliśmy się od Ojca oprowadzającego nas (akurat w tym dniu przypadała 59-rocznica jego święceń kapłańskich), że jest to pierwszy Kościół w Polsce, który jest pw. św. Józefa.

ministranci w kościele Karmelitów Bosych pw. św. Józefa w Poznaniu

Kolejnym kościołem, który nawiedziliśmy był Kościół NMP Wspomożycielki Wiernych w którym posługują Ojcowie Salezjanie. Z tego kościoła wywodziła się błogosławiona piątka poznańska, która została zamordowana przez gestapo za to, że byli liderami katolickiej młodzieży. Pomimo uwięzienia zachowali spokój i pogodę ducha. Ich przykład zrobił na nas duże wrażenie. Ostatnią świątynią na szlaku było Sanktuarium Najświętszej Krwi Pana Jezusa. To miejsce również było niezwykłe, ponieważ w jego miejscu była studnia, w której chciano sprofanować i zatopić trzy Najświętsze Hostie, a One nie chciały zatonąć. Jest to miejsce najstarszego cudu eucharystycznego w Polsce (1399 rok). Jak widać mieliśmy okazje zwiedzić miejsca niezwykłe, które na długo pozostaną w naszej pamięci.

ministranci w Sanktuarium Najświętszej Krwi Pana Jezusa w Poznaniu

Ale przecież to nie koniec naszej pielgrzymki. Kolejnym punktem była procesja Eucharystyczna z Fary do Katedry. Wtedy właśnie spotkały się wszystkie grupy ministranckie, a było nas nie mało. Tysiące młodych ludzi w białych albach i komżach robiło wielkie wrażenie.

Gdy dotarliśmy do Katedry miała miejsce Msza Święta, której przewodniczył Arcybiskup Warmiński Józef Górzyński. Zachęcał nas do tego, abyśmy służyli Bogu nie tylko przy ołtarzu, ale także poza nim nawiązując do hasła pielgrzymki: „Idźcie i głoście”.

podczas Mszy Świętej w Katedrze w Poznaniu

Ostatnim punktem spotkania ministrantów był koncert zespołu 2 Tm 2, 3. Zespół składa się z muzyków, którzy świadczą i nie wstydzą się tego, że wierzą w Jezusa. Udowodnili, że można uwielbiać Pana także mocnym rockowym brzmieniem.

koncert chrześcijańskiego zespołu 2 Tm 2, 3

Pomimo deszczu, wyjazd był bardzo udany i wszyscy wracaliśmy z uśmiechem na twarzy. Kolejne ogólnopolskie spotkanie ministrantów będzie miało miejsce za  dwa lata. Już nie możemy się doczekać.

GALERIA

(Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć)